WELCOME STRANGER|LAYAN DIRI STRANGER|DON'T FORGET TO FOLLOW AND LEAVE YOUR COMMENT IN MY POST|
kalau awak COMEL sila LIKE sikit , kalau awak TAK COMEL LIKE banyak ♥

if u like someone ♥




hee stalker , hari nie faza nak kongsikan sesuatu pada awakk semua . sebab faza tahu ramai yang pernah mengalami benda macam nie . jangan tipu lar kan takk pernah . faza pun pernah alami benda nie . dan sekarang tengah alaminya pun . yeahh menarik kan . okay faza nak kongsikan sesuatu pasal 



jika kita meminati seseorang itu :

jika awakk meminati seseorang kamu haruslah menahan perasaan kamu , jangan t'lalu gelojoh , jangan juga t'lalu kalut kawal emosi ketika b'depan dengan dia .

mungkin kamu akan mencuri pandang melihat perilakunya , melihat gerak gerinya , kamu boleh mencuri pandang tapi asalkan jangan lah buat si dia perasan yang dia d'perhatikan . takut-takut si dia itu akan berasa tidak selesa .

jika si dia itu sudah tahu dan perasan wujudnya kamu , kamu perlu mencari peluang untuk menjadi sahabatnya tapi jangan t'lampau memaksa , t'kadang sikap memaksa menampakkan yang kita ini t'desak ingin m'dampinginya , be cool jew buat muka slumber badak tuh . haha .

jika si dia sudah b'siap sedia m'jadikan kamu sahabatnya , b'syukurlah kerana usaha kamu b'hasil , kamu perlu lah menjadi penyejuk matanya dan penawar d'hatinya , kamu juga perlu selalu ada tanda yang kamu memang d'perlukan d'sisi si dia .

jika kamu sudah mula suka kamu perlu tenang menghadapi rasa suka itu , kamu perlu mengawal sebaik-baiknya , pastikan kamu sedar k'kurangan diri , mana tahu penantian kamu b'akhir dengan makian , kerana bukan semua yang cantik , cantik d'hati si dia , dan kamu perlu b'siap sedia hadapi k'mungkinan itu .

jika perasaan sayang sudah menguasai hati , bersabarlah , mybe kamu mulanya suka tetapi dalam masa yang sama kamu m'biarkan perasaan sayang menguasai hati , kamu perlu menyayangi diri kamu dahulu . even kamu dapat b'kawan dengan si dia , belum tentu lagi kamu dapat memiliki hatinya , t'kadang b'kawan lebih membahagiakan daripada bercinta . jika kamu jadi sebahagian dari hidupnya itu sudah memadai bagi kamu .

jika sudah mula d'buai cinta , jangan lupa berdoa pada yang maha esa semoga d'dekati hatinya dengan hati kita . even dengan apa cara sekalipun insya-allah , allah maha mendengar rintihan hambanya .

♥ setelah kamu mula rasa sesuatu d'hati lakukan solat istikharah semoga mendapat petunjuk dari illahi segalanya kamu serah pada pencipta dia mahu merencana , jika benar jodoh kamu even seisi alam membantu m'dapatkannya dia tetap akan jadi milikmu , dan jika dia bukan jodoh kamu even seisi alam membantu m'perolehnya kamu tetap tidak akan b'satu . segalanya adalah d'bawah kekuasaan allah .

okay awak semua fahamkan apa yang faza kongsikan ini . harap benda ini berguna pada diri awak semua . takk kira lelaki atau perempuan . hopefully admire korang itu dapat membaca isi hati kau orang semua . and terima kasih pada rakan faza al-hafiz kerana dapat b'kongsi benda nie b'sama faza . terima kasih banyak-banyak . kbai u c(:

"boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu , dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu . allah mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui " (al-baqarah:216)




0 sayang saya:

 
THIS BLOG DESIGNED BY FAZASTRIA