WELCOME STRANGER|LAYAN DIRI STRANGER|DON'T FORGET TO FOLLOW AND LEAVE YOUR COMMENT IN MY POST|
kalau awak COMEL sila LIKE sikit , kalau awak TAK COMEL LIKE banyak ♥

naluri ♥



alihkan matamu ke laut , airnya cantik membiru dan penuh ketenangan , tapi allah saja yang tahu apa rahsia d'dalamnya . begitulah dengan kehidupan manusia , riang ketawa tapi hanya allah yang tahu rahsia k'hidupannya . jika rasa kecewa , pandanglah ke laut atau sungai , airnya tetap mengalir biar pun jauh menghalang , jika rasa sedih , pandanglah k'langit , maka kau akan sedar bahawa allah tidak pernah jauh denganmu .

pernahkah awak t'lalu m'cintai s'seorang , hinggakan b'getar d'dada dan buad celaru minda awak dalam seharian , kadang memaksa akan diri mengaku ada satu naluri ingin b'sama selamanya . dan kadang mahupun sentiasa t'ungkap pada yang t'cinta namun t'rasa seperti tidak d'endahkan walaupun bahasa tubuh jelas mengatakan yang dia juga m'cintai anda ? sentiasa menjadi tanda tanya d'mana adanya kasih . kerana kita s'orang yang punyai perasaan dan sentiasa mahukan kepastian dalam kata-kata dan sememangnya tidak cukup dengan hanya bahasa tubuh sahaja .

perasaan cinta yang hadir tidak mengenal siapa . jatuh cinta pada seseorang mungkin itu kadang tidak kita minta . hadir satu bentuk rasa yang membuak-buak d'dalam dada seolah satu bebanan yang d'tanggung . rasa cinta itu begitu dalam dan kita sendiri tidak mampu menidakkan kehadirannya . jatuh cinta pada s'seorang kadang hanya mengambil masa yang sekejap saja . kadang seketika m'buatkan kita sedar yang kita telah jatuh hati padanya . jatuh cinta pada kenalan yang rapat kadang m'buatkan hati dan perasaan gundah gulana s'panjang masa . m'buatkan kita duduk tidak senang dan ingin mencari alasan untuk sentiasa b'sama .

dan dalam meniti hari yang b'lalu seakan pelangi senja b'labuh menghiasi bumi hijau , riang rasanya hati dapat b'dampingi dan b'sama-sama . pelbagai alasan d'buat untuk selalu b'sama , kadang merimaskan dia .

adakah perlu ada satu kekuatan untuk meluahkan rasa itu ? adakah perlu nyatakan perasaan cinta yang hadir . inilah persoalannya .
ramai yang merasakan malu akan diri sendiri m'perjuangkan rasa yang hadir untuk d'nyatakan pada insan yang d'rasakan cinta itu . mungkin kerana belum ada satu azam yang kuat dalam diri m'jelaskan apa yang d'pendam . mengapa harus takut dan segan pada satu hakikat rasa cinta yang membara ? mengapa harus d'sishkan nilai harganya perasaan yang suci itu dan terus memendam rasa d'dada . jangan terus menipu diri sendiri sedangkan hari-harimu d'dalam bayangan s'dia yang terus menjelma . beranikan diri sendiri dalam m'cari cinta hidup kamu .

memang menyakitkan hati dan memedihkan perasaan bila cinta yang hadir d'tolak oleh s'seorang , namun lebih menyakitkan hati dan lebih m'medihkan perasaan bila apa yang d'rasakan cinta itu , tiada kekuatan akan diri menyatakan cinta padanya . p'jalanan hidup kita masih jauh panjang . perlukan k'beranian untuk m'perjuangkan cinta yang hadir itu . dan jika tidak d'hargai dan d'tolak , sekurang-kurangnya kita masih ada maruah yang tinggi , mempunyai kekuatan bukan dayus yang ada .

lebih baik b'terus-terang dari m'mendam rasa yang semakin hari kita rasakan semakin sakit d'dalam dada . memendam rasa seakan tiada siapa yang mengerti soal hati . padahal diri sendiri tiada kasih pada hati . menyalahkan keadaan mengapa cinta tiada . nyatakan cinta itu apabila kamu pasti rasa yang hadir adalah cinta dan bukan bisikkan nafsu yang menggoda . dan nyatakan cinta itu jua apabila kamu yakin dan pasti kamu telah melakukan b'berapa langkah dalam mengenal hati budi s'dia .

cinta takkan datang jika tiada kekuatan dalam diri kita . luahkan sebelum dia masih b'nyawa . dan sentiasa m'doakan semoga pintu hatinya t'bukak untuk kita . insya-allah . kbai u c(:
credit to : jiwa-jiwa . terima kasih guy




0 sayang saya:

 
THIS BLOG DESIGNED BY FAZASTRIA